Support / FAQ

Support

Kolla gärna i första hand om du kan få svar på din fråga nedan. Om du inte fick svar på din fråga så kan du kontakta oss på:

Mail: [email protected]

Tel: 0322 – 452 00 (mån-tors 8-16.30, fredagar 8-15)

Leveranstid:

Hur lång leveranstid har ni?

Den förväntade leveranstiden är tio arbetsdagar. Vi tillämpar print-on-demand vilket innebär att vi köper och trycker endast på order. I undantagsfall är varan slut hos leverantör och då kan det dröja lite längre. VI meddelar dig självklart då och ger dig alternativ på att vänta, häva köpet eller byta till annan vara.

Hur ser jag när varorna skickas ifrån er?

Du får ett mail och sms när varorna skickas från oss.

Kan jag spåra mitt paket?

Ja, när du får en avisering att varorna skickas från oss får du även ett kollinummer så du kan följa ditt paket via posten.

Med vilka fraktbolag kan jag få mina varor?

I dagsläget arbetar vi med PostNord och deras bredd nät av utlämningsställe. Du hämtar varorna på det utlämningsställe som PostNord hänvisar till i SMS.

Jag har en beställning som är bråttom till en födelsedag / jul. Kan ni leverera mina varor snabbare?

Om det är en förutsättning för köpet så rekommenderar vi att du hör av dig till oss innan du köper. Om det är bra men inte ett måste att få varan snabbare så rekommenderar vi att du skriver meddelande till oss i samband med köpet så gör vi vårt bästa.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse på min beställning, hur vet jag att köpet har gått igenom?

När du har gjort din beställning och betalat ska du få en orderbekräftelse till mailen du angivit, om du inte fått det, så kolla i skräpposten. Hittar du fortfarande inget så kan du kontakta vår support.

Jag fick ingen följesedel när jag mottog mina varor, hur vet jag att jag fått rätt varor?

För att skriva ut så lite papper som möjligt och tänka på miljön skickar vi inte med någon följesedel, utan orderbekräftelsen du får på mail när du lagt beställningen motsvarar följesedeln.

Reklamation:

Mitt tryck lossnade efter en tvätt. Vad gör jag?

Vi arbetar stenhårt för att du skall få ett tryck som är rätt och riktigt och som sitter kvar. Tyvärr finns det manuella faktorer både hos oss och hos tillverkaren. Om trycket lossnar efter en tvätt är det en solklar reklamation och vi kommer att lösa så att du får en korrekt vara. Maila vår support så hjälper de dig.

Varan var trasig när jag fick det. Vad gör jag?

Ett plagg skall självklart vara helt när du får det och om det har slinkigt igenom både vårt och leverantörens kontrollnät så hjälper vi dig självklart så att du får en korrekt vara. Maila vår support så får du hjälp.

Varan gick sönder första gången jag använde den. Skall det vara så?

Hör av dig till vår support så reder vi ut vad som har hänt. Inga kläder klarar glidtacklingar på grusplan men våra varor skall självklart klara normalt slitage och skall definitivt hålla längre än en träning. Om det framkommer att det är ett fabriksfel så får du självklart ny vara. 

Jag lyckades tyvärr beställa fel storlek. Kan jag reklamera?

Oh nej vad tråkigt. Vi förstår att detta är ett problem och därför har vi storleksguide på sidan och försöker hjälpa klubben med provstege. För när vi har tryckt ditt namn / initialer / siffra på tröjan så kan vi inte sälja den till någon annan. Tyvärr upphör din möjlighet till öppet köp då. Vi erbjuder dig 30% rabatt på köp av varan i korrekt storlek. Hör av dig till vår support för hjälp

Sortiment:

Jag saknar produkter i vår klubbshop. Kan ni lägga till flera produkter?

Vi har tagit fram er klubbs kollektion tillsammans med ansvariga i klubben. Om du har förslag på flera produkter så får du gärna maila till vår support och den ansvariga på er klubb så får vi se om vi kan lägga till fler produkter.

Hur är storlekarna?

De flesta produkter är relativt normala i storleken. Vi flaggar dock för att träningsbyxor progress är tighta över vaderna och luvtröjorna är relativt stora i storleken. Vissa upplever även juniorstorlekarna som relativt små så där rekommenderar vi en storlek upp om du är osäker.